snart är det dags.....

Imorgon är den stora dagen här. Erika ska ta ännu ett steg in i vuxenlivet....hon ska konfirmera sig. Så imorgon kl 13,30 ska vi besöka Träslövs kyrka och bevittna ett skådespel av och med konfirmander. De är nog ca 15 st som ska konfirmera sig. Hela gruppen är på ca 30 st men det är för många så de har delat upp sig på 2 st konfirmandgrupper, en kl 10 och en kl 13,30. Idag har vi haft mkt att stå i....det har rests ett partytält, mellan skurarna, och sedan har jag ägnat kvällen åt det roligaste, dukning och dekorering. Det blir jättefint. Jag ska lägga ut lite bilder på det vid ett senare tillfälle. Jag och Erika har ägnat oss åt ett stort mysterium. När hon var och klippte sig i tisdags visade ullis hur vi skulle göra jättefina lockar med plattången genom att vira håret ett varv runt och sedan dra sakta. När Ullis gjorde det fick hon stora fina lockar, när jag och Erika försökte blev det inte ens en liten krusning på håret...hmmmmm. Så vi fick ta fram den gamla hederliga locktången och jag måste säga att det är inte en av mina bästa kompisar. MEN hon blev faktiskt kanonfin om man bortser från det lilla brännmärket hon fick på axeln när jag tappade tången. Nu får hon bara sitta och sova så att det håller sig tills imorgon. ; )
Det ska blir så roligt att se vad Erika tycker om alla paket hon kommer att få imorgon och hoppas hoppas att vi får något bättre väder än vad vi haft idag. 
Idag har jag, som så många andra nu för tiden, inhandlat mej en spikmatta. Jag tänkte se om den hjälper för min onda rygg och kanske t.o.m hjälper lite med min allergi. Det minsta lilla den hjälper med det hade varit helt otroligt. Provade lite innan och det var inte så farligt som jag trodde, jag trodde det skulle göra mkt ondare. Men vad varmt det blev och det börjande klia på ryggen. Ska verkligen försöka att ligga en liten stund varje dag. Om jag tror och hoppas riktigt ordentlig så kanske jag inte behöver spendra sommaren med mina svullna ögon och rinnande näsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0