jag vill.....

jag vill så gärna åka till Skottland och titta på all natur och historiska platser. Det verkar ju så vackert!!
Detta begär vaknade till liv igen i söndagskväll när vi tittade på "den ofrivillige golfaren". 
Naturligtvis placerade jag mej omgående framför datorn och hittade denna hemsidan

http://international.visitscotland.com/se/

Där hittade jag mycket bra tips på resor till skottland. Flera tips på  olika temaresor du kan göra själv med hyrbil(om man nu vågar köra själv där, de kör väl på "fel" sida) om du utgår från Edinburgh finns. Jag fastande för teman som hette:Skottland på film och tv, då kör man och tittar på klassiska platser från filmerns värld, bla Rosslyn chapel som har en betydande del i Da vinci koden, man hittar till Glenfinnanviadukten , en stor vit bro som finns med i HarryPotter när de åker tåg. Samt flera olika platser som man känner till genom Harry Potter, Braveheart och mina favvofilmer Highlander med Christopher Lambert och Sean Connery. Lite B-filmer, jag vet, men jag kan inte låta bli......jag älskar dom.  Fler teman är Sagor och sägner eller den närbesläktade spöken och monster. Där missar man ju såklart inte loch ness, för att spana efter odjur, och tänk vad det finns i alla gamla slott och borgar. Jag ryser vid blotta tanken på vad som rör sig där inne om nätterna. 
Sedan fanns det såklart, det litterära skottland. Man får se var alla stora författare fått sin inspiration och med tanke på lanskapen är det nog inte så svårt att leverera storverk i sådan omgivning. Eller kan man stanna kvar i Edinburgh och prova Whiskey.

Vad det kostar??? Inte en aning men drömma är billigt!!!

Avslutar med en härlig dialog från "den ofrivillige golfaren" :

"var ligger klubbhuset?"
"järn 5, dogleg höger och sedan en järn 9"
?????
"jaha ni spelar inte golf! Då ligger den bakom dungen där borta"

Det är humor!!!!!
Eilean Donan Castle, Dornie, by Kyle of Lochalsh suck, vad vackert!!!

Kommentarer
Postat av: Tess

Jag rekommenderar verkligen bil i Skottland! Det är härligt att köra där. Mest på landsbygden. I Edinburgh åkte vi vilse...hehe :-) Förbered er bara på att växla med vänster hand. Vi hade bokat en automat men det hade de självklart inte den dagen vi kom så det blev till att lära sig. Efter 2 timmar satt det iaf, så var inte så farligt. Här är en reseberättelse om du är intresserad: http://highlandertess.bilddagboken.se/p/dayview.html?albumid=71299#0 Det går att fortsätta bläddra. Vi var i Skottland 17-21 maj 2007. Helt underbart! Sedan var vi tillbaka i Glasgow ifjol (finns också album), men ska absolut tillbaka till landsbygden igen nästa gång!

2009-05-22 @ 22:14:25
URL: http://highlandertess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0