en regnig dag..

Vaknade imorse av att regnet öste ner. Tråkigt, jag hade ju börjat vänja mej vid värme, kaffe på altanen mm.
Idag hade det varit jätteskönt att stanna kvar hemma och bara läsa i sängen och äta choklad. Hihi, som om man skulle göra det!!! Först skulle man få ont i ryggen efter en stund och äta något samtidigt som man håller i en bok, nä det är inte speciellt roligt eller bekvämt.  Undra om det finns någon som verkligen gör så eller är det bara något man säger för det låter så mysigt.  Ialla fall så har jag nu fastnat ordentligt för boken "ängelns lek"
 Den är verkligen jättebra. Var lite skeptisk till att börja med om den verkligen var bra för jag tyckte inte jag fastnade för den. Men så utan att jag märkte var jag tokfast. Så nu tänker jag bara njuta av det jag har kvar och inte hetsa igenom som jag kan göra ibland när en bok är rikigt bra. Det är väldigt svårt att säga vad det är för en sorts bok. Det är solklart ingen deckare, men ändå är det spänning och mystik, utan mer en roman, ingen kärleksroman men ändå en kärlekshistoria, ingen släktskildring men ändå känner man familjära vänskaper. Ja (suck) den är helt enkelt.......underbar.
Passar perfekt en dag som denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0