Brittisk spänning

Tänk er en mörk kväll, det blåser ute, ganska mycket så det viner runt knutarna på huset, några väl valda tänds ljus, en läslampa, såklart. Mjuka filten i soffan. vad passar bäst då om inte en riktig brittisk deckar. Det senaste tillskottet är en tegelsten från Elisabeth George "stråk av rött"



Det är ännu en gång dags för kommissare Lynley of scotland Yard att lösa en komplicerad mordgåta. Ett hett tips till dej som läser. Denna bok bör ej läsas liggande på rygg då den väger 1,1 kg och är på hela 700 sidor. Den vill man inte ha i ansiktet om man lyckas slumra till undertiden man läser. Aj AJ AJ. Jag har visserligen aldrig förstått hur man kan somna under tiden man läser. Antingen läser man eller så sover man!! Men min man är fullblodsproffs i den grenen. Han kan läsa, somna för att en tid senare vakna upp och fortsätta läsa på precis samma ställe han var på när han somande. Undra var man söker för det??! ; )
I allafall ska han inte läsa denna bok. Jag är ganska rädd om hans vackra ansikte.
Det enda som nu skulle kunna sabba min läsupplevelse är om nu VÅREN helt plötsligt skulle bestämma sig för att göra sitt intåg. Sol och deckare, skulle inte tro det. Det ska vara regn och storm!!!! hihi





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0