#"¤%&&(/ =(

AJJJJJJJJJJJJJJJJJJ. J--la grushel--tesvägar.
Igår när jag cyklade hem från jobbet körde jag vält.....och NEJ jag manuvrerade inte några stora maskiner utan jag körde omkull med cykelhel--tet. Ursäkta min ord men fn vad det gör ont!!!!!!!
Jag kom lugnt och försiktigt cyklades(o de som känner mej vet att det då går undan i svängarna) och skulle cykla in på våran gata. Det kom en bil och jag skulle bara bromsa in lite och släppa fram  bilen. Tyvärr har de inte sopat gatorna hemma hos oss än så allt grus ligger kvar på vägen så cykeln bara for iväg ifrån mej och jag for i marken. AJJJJJJ igen!!!
Det värsta är när man ramlar så är att man bryr sig inte om om man slog sig utan det första man tänker på är "hoppas    ingen såg mej" och man skuttar upp käck och lätt och säger att det "kändes inte alls", fast man helst skulle vilja lägga sig i fosterställning där på gata.  Jag samlade ihop mina utspridda saker på marken, vinkade glatt till barnen på lekplatsen och cyklade vidare som inget hade hänt. Väl innanför dörren fick Jörgen komma till undsättning och skadekontroll. Jag klarade mej undan med 2 uppskrapade händer och ett svullet knä. Så där får man väl var nöjd att det inte blev värre.  Jag fick arga ögat av Jörgen som tyckte att jag skulle sälja cykeln och aldrig cykla mera. Det var ju inte så längesedan jag gjorde en frivolt med cykeln i en nedförsbacke. Jag är jätteklumpig, jag vet, Jag brukar citera Magnus och Brasse och säga"att jag kan ju knappt gå snyggt i ett par mjuka tofflor"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0